عهد و عقد و ذمه و بیعت احدی بر گردن موعود راستین نیست! | یمانی پدیا | دانشنامه مجازی مدعیان مهدویت
مقالات

عهد و عقد و ذمه و بیعت احدی بر گردن موعود راستین نیست!

معیار بیعت در شناخت مدعیان دروغین

 

 

فهرست مطالب

مقدمه 1

نَه عهد و عقد و ذمه‌ی احدی و نَه بیعت ستمگری بر گردن مهدی موعود نیست! 1

معاهدات، پیمان‌ها، تعهدات و بیعت‌های احمد اسماعیل بصری. 6

حجج الهی، پیمان شکن نیستند! 10

تعهدات فیس‌بوکی و پیمان‌شکنی احمد اسماعیل بصری. 11

احمد اسماعیل در ذمه و عهد و عقد و پیمان فیس‌بوک.. 12

خلاصه‌ای از برخی عهد‌شکنی‌های احمد اسماعیل بصری. 13

1) آیا احمد اسماعیل می‌تواند مقررات فیس‌بوک را بخواند!؟ 13

2) تعهد به شرکت تلفن همراه یا ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی. 14

3) آیا فیس‌بوک معصوم است!؟ 15

4) محرومیت پنج ساله برای بانوان. 15

5) در بیعت دجال. 15

6) دجال و ارائه‌ی خدمات به احمد اسماعیل. 15

7) احمد اسماعیل در خدمت دجال. 15

8) حاضر برای دجال، غایب برای پیروان. 16

9) یک اکانت یا 9 اکانت.. 16

10) ممنوعیت تبلیغ برای قیام 16

11) مراجعه به طاغوت.. 17

12) تغییر نام کاربری. 18

13) فیس‌بوک، به مراتب افضل از احمد اسماعیل. 18

14) آدم‌فروشی. 18

15) چک سفید امضاء. 19

Terms of Service. 20

  1. Our Services 20
  2. Our Data Policy and Your Privacy Choices 23
  3. Your Commitments to Facebook and Our Community 23

1) Who can use Facebook 24

2) What you can share and do on Facebook 25

3) The permissions you give us 26

  1. Additional provisions 26

1) Updating our Terms 26

2) Account suspension or termination. 27

3) Limits on liability 27

4) Disputes 28

5) Other 28

Impersonation. 29

Breaking down language barriers 29

Data Policy 30

Community Standards 31

Violence and Criminal Behavior 32

  1. Violence and Incitement 32
  2. Dangerous Individuals and Organizations 33
  3. Promoting or Publicizing Crime. 34
  4. Coordinating Harm. 34

 

 

مقدمه

خداوند متعال به حجج الهی و ائمه هدی (علیهم السلام)، ویژگی‌های منحصر به فردی عطا فرموده که مدعیان دروغین فاقد این خصوصیات هستند. همین ویژگی‌های خدادادی هستند که حجت را بر همگان تمام می‌کنند و حق را همچون آفتاب وسط آسمان به رخ همگان می‌کِشند و جای شک و تردید برای احدی باقی نمی‌گذارند. برخی از این خصوصیات بین همه‌ی حجت‌های الهی مشترک هستند و به وسیله‌ی همین نشانه‌هاست که می‌توان مدعیان دروغین مقام امامت، وصایت، خلافت الهی و … را به سادگی شناخت؛ مثل زنده کردن مردگان، علم به همه‌ی زبان‌ها و لهجه‌های تمام انسان‌ها و حتی تمامی موجودات دارای روح.

اما برای موعود الهی، قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، دوازدهمین وصی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و خلاصه همان بزرگواری که خداوند متعال وعده فرموده به وسیله‌ی او و به دست او جهان را پر از عدل و داد می‌فرماید، ویژگی‌های خاص دیگری علاوه بر خصوصیات مشترک وجود دارد که مدعیان دروغین مقام قائمیت، وصایت و مهدویت فاقد این ویژگی‌ها هستند. مثل طول عمر بسیار طولانی، داشتن چهره‌ای جوان در عین زیادی سن، داشتن دو غیبت (یکی کوتاه و دیگری بسیار بلند مدت)، ولادت مخفیانه و …

نَه عهد و عقد و ذمه‌ی احدی و نَه بیعت ستمگری بر گردن مهدی موعود نیست!

یکی از این خصوصات اختصاصی مهدی موعود، قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، همو که به اذان خداوند متعال قیام خواهد فرمود و جهان را پر از عدل و داد می‌فرماید، نبودن بیعت هیچ ستمگری بر گردن ایشان است که مدعیان دروغین فاقد این ویژگی مهم هستند. علاوه بر این، عهد و عقد و ذمه‌ی احدی نیز بر گردن ایشان نیست، بیعت احدی نیز بر گردن ایشان نخواهد بود!

این ویژگی مهم نیز حاصل دو خصوصیت دیگر موعود الهی و دوازدهمین وصی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است؛ تولد مخفیانه و زندگی در غیبت، باعث شده است که بیعت احدی (اعم از ستمگر و غیر ستمگر) بر گردن این بزرگوار نباشد و ایشان وامدار و متعهد به کسی نباشند. همان گونه که در ادامه خواهیم دید، ائمه (علیهم السلام) با صراحت تاکید فرموده‌اند که عهد و پیمان ذمه‌ی احدی بر گردن موعود حقیقی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیست. زیرا حکومت و ماموریت حضرت، رسالتی جهانی است و بایستی در کل جهان عدالت را بگسترانند و حکومت جهانی تشکیل دهند. لذا اگر حتی یک نقطه‌ی کوچک از زمین باشد که حضرت در تابعیت آن کشور باشند یعنی با آن حکومت بیعت فرموده باشند، حضرت نمی‌توانند رسالت خود را انجام دهد. زیرا تا زمانی که در بیعت آن نقطه از زمین باشند، نمی‌توانند به آن قسمت حکومت بفرمایند و وعده‌ی الهی محقق نخواهد شد. اگر در کل عالم حتی یک نفر باشد که حضرت نسبت به او تعهدی داده باشند یا ذمه‌ای به گردن حضرت داشته باشد یا و پیمانی با او بسته باشند، باز هم ایشان نمی‌توانند حکومت جهانی تشکیل دهند. زیرا حجج الهی پیمان خود را نمی‌شکنند و به عهد خود وفادار هستند. لذا حتی اگر با یک نفر پیمان و عهدی بسته باشند، باید به عهد خود وفادار باشند و آن یک نفر در خصوص همان عهد و پیمان، از دامنه‌ی حکومت حضرت خارج می‌شود و حکومت جهانی محقق نخواهد شد.

لذا بیعت احدی نبایستی بر گردن مهدی موعود باشد و حضرت نبایستی با کسی عهد و پیمانی داشته باشند. بر همین اساس بایستی ایشان تولد و زندگی مخفیانه داشته و در غیبت باشند تا احدی نتواند ایشان را مجبور به بیعت کند یا از ایشان پیمان و عهدی بگیرد.

ائمه (علیهم السلام) در روایات بسیار زیادی بر این خصوصیت و ویژگی خاص امام دوازدهم، قائم و قیام‌کننده‌ی حقیقی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) تصریح فرموده‌اند و توجه به همین خصوصیت مهم است که ما را از گرفتار شدن در دام بسیاری از مدعیان دروغین مقام قائمیت و مهدویت نجات می‌دهد.

روایات پرشماری این خصوصیت را برای قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) تبیین فرموده‌اند. به عنوان مثال در باب سوم کتاب منتخب الأثر في الإمام الثاني عشر(عليه السلام)، که به موضوع ظهور و اسماء و اوصاف و خصائص امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌پردازد، فصل 34 را به صورت خاص به همین موضوع اختصاص داده و 12 روایت را ذیل عنوان این که قائم و مهدی موعود کسی است که بیعت احدی بر گردن او نیست (في أنّه ليس في عنقه بيعة لأحد، جلد دوم، صفحه‌ی 295) جمع‌آوری می‌نماید.

از امیرالمومنین (عجل الله تعالی فرجه الشریف) گرفته تا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر این خصوصیت و ویژگی بسیار روشن‌کننده و مهم تصریح فرموده‌اند.

امیرالمومنین (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌فرمایند: صاحِبُ هذَا الأمرِ لَيسَ لأحدٍ في عُنُقِهِ عهدٌ و لا عقدٌ و لا ذِمَّةٌ. (اثبات الوصية، صفحه 263) صاحب این امر (قیام جهان‌گیر) چنان است که بر گردنش هیچ عهد و عقد و ذمه‌ای برای هیچ کس نیست. در ادامه خواهیم دید که احمد اسماعیل بصری برای ورود به فیس بوک، مجبور است پیمان و معاهده‌ای با فیس‌بوک ببندد مجبور شده تحت ذمه و عهد و پیمانی باشد که فیس‌بوک بسته است! بنابراین او مهدی موعود نیست!

در دسته‌ای از این روایات به صورت خاص تاکید شده که این خصوصیت، از ویژگی‌های خاص و اختصاصی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. به عنوان مثال کریم اهل بیت (علیهم السلام)، امام حسن مجتبی (علیه السلام) در پاسخ به کسانی که حضرت را به خاطر صلح با معاویه ملامت می‌کردند، پاسخ بسیار زیبا و روشن‌کننده‌ای را بیان می‌فرمایند. در انتهای این روایت بسیار زیبا چنین می‌فرمایند:

أَ مَا عَلِمْتُمْ أَنَّهُ مَا مِنَّا أَحَدٌ إِلَّا وَ يَقَعُ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ لِطَاغِيَةِ زَمَانِهِ إِلَّا الْقَائِمُ الَّذِي يُصَلِّي خَلْفَهُ عِيسَى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يُخْفِي وِلَادَتَهُ وَ يُغَيِّبُ شَخْصَهُ لِئَلَّا يَكُونَ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ إِذَا خَرَجَ‏ ذَلِكَ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِ أَخِيَ الْحُسَيْنِ ابْنِ سَيِّدَةِ الْإِمَاءِ يُطِيلُ اللَّهُ عُمُرَهُ فِي غَيْبَتِهِ ثُمَّ يُظْهِرُهُ بِقُدْرَتِهِ فِي صُورَةِ شَابٍّ دُونَ أَرْبَعِينَ سَنَةً ذَلِكَ لِيُعْلَمَ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ. (كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، ص: 225 – كمال الدين و تمام النعمة، ج‏1، ص: 316)

مگر نمي‌دانيد هیچ یک از ما اهل بیت (علیهم السلام) نیست مگر این که بيعتى از طاغي زمانش بر گردن او است جز حضرت قائم عليه السّلام؟

همو كه حضرت مسيح (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پشت او به نماز مى‏ايستد، چرا كه خداوند ولادت او را مخفى داشته و شخص او را غايب مى‏فرمايد تا هنگام خروج، بيعت هيچ كس بر دوش او نباشد او نهمين فرد از اولاد برادرم حسين (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرزند بهترين كنيزان خدا است، خداوند عمر او را در زمان غيبت طولانى مى‏گرداند، سپس با قدرت خود او را در صورت جوانى به چهل سال نرسيده ظاهر مى‏فرمايد، اين بدان خاطر است كه بدانند خداوند بر همه چيز قادر و توانا است. (الإحتجاج / ترجمه جعفرى، ج‏2، ص: 67)

همان گونه که مشاهده می‌گردد، امام مجتبی (علیه السلام) در کنار صدها روایت دیگر تصریح فرموده‌اند قائم حقیقی که خروج می‌فرماید، فرزند نهم امام حسین (علیه السلام) است؛ یعنی امام دوازدهم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) یعنی قطعا احمد اسماعیل بصری آن کسی نیست که وعده‌ی خروج و قیام او را داده‌اند! این خود امام دوازدهم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که خروج و قیام می‌فرماید.

مرحوم شیخ صدوق رحمة الله علیه در کمال الدین و تمام النعمة روایت‌های متعددی از ائمه (علیهم السلام) نقل می‌کند که بر همین خصوصیت تصریح و تاکید فرموده‌اند. به عنوان مثال امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام می‌کند در حالی که برای هیچ کس بر گردن او بیعتی نیست: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: يَقُومُ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وَ لَيْسَ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ. (كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 480)

در کتاب شریف کافی از امام صادق (علیه السلام) روایت می‌کند که حضرت می‌فرمایند: قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام می‌کند در حالی که برای احدی بر گردنش عهد و عقد و بیعتی نیست: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: يَقُومُ الْقَائِمُ وَ لَيْسَ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ عَهْدٌ وَ لَا عَقْدٌ وَ لَا بَيْعَةٌ. (الكافي (چاپ – الإسلامية)، ج‏1، ص: 342)

ابن ابی زینب نیز در کتاب غیبت نعمانی از امام صادق (علیه السلام) نقل می‌کند که حضرت فرمودند: قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام می‌کند در حالی که بر گردن او بیعت احدی نیست: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) أَنَّهُ قَالَ: يَقُومُ الْقَائِمُ وَ لَيْسَ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ لِأَحَدٍ (الغيبة للنعماني، ص: 191).

همان گونه که ملاحظه می‌فرمایید، بر گردن قائم حقیقی، پیمان و عهد و عقد و ذمه و بیعتی از احدی نیست! چه طاغی و چه صالح!

در دسته‌ای دیگر از روایات، بر این موضوع تاکید شده که اساسا مخفیانه بودن ولادت و غیبت مهدی موعود و قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) برای رهایی از بیعت با ستمگران است. به عنوان مثال امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: ولادت صاحب این امر (قیام جهان‌گیر) بر خلق پوشیده است تا هنگامی که قیام و خروج می‌فرماید بیعت احدی بر گردن ایشان نباشد: عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ تَعْمَى وِلَادَتُهُ عَلَى هَذَا الْخَلْقِ لِئَلَّا يَكُونَ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ إِذَا خَرَجَ. (كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 479)

همان گونه که ملاحظه می‌گردد، آن شخصی که خروج و قیام می‌کند، کسی است که بیعت احدی نباید بر گردن او باشد و در ادامه خواهیم دید که بر گردن احمد اسماعیل بصری انواع و اقسام عهد و پیمان و بیعت و ذمه است. مضافا این که ولادت احمد اسماعیل نیز مخفیانه نبوده است.

امیرالمومنین (علیه السلام) پس از اشاره به غیبت بسیار طولانی برای قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) یعنی همان قائمی که قیام می‌فرماید، به ارزش و جایگاه شیعیانی که بر امامت حضرتش ثابت قدم هستند اشاره می‌فرمایند و آنان را هم درجه‌ی خود در قیامت معرفی فرموده و در نهایت تصریح می‌فرمایند دلیل ولادت مخفیانه و غیبت حضرت، این است که بیعت احدی بر گردن او نباشد: براى قائم ما غيبتى است كه مدّتش طولانى است، گويا شيعه را در دوران غيبت او مى‏بينم كه جولان مى‏دهد مانند جولان چهارپايان، چراگاه را مى‏جويند امّا آن را نمى‏يابند، بدانيد هر كه در آن دوران در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت نشود او در روز قيامت‏ هم درجه من است. سپس فرمود: هنگامى كه قائم ما قيام كند بيعت احدى بر گردن او نيست و به اين دليل است كه ولادتش پنهان است و شخص او غايب مى‏شود. (كمال الدين / ترجمه پهلوان، ج‏1، ص: 564) لِلْقَائِمِ مِنَّا غَيْبَةٌ أَمَدُهَا طَوِيلٌ كَأَنِّي بِالشِّيعَةِ يَجُولُونَ جَوَلَانَ النَّعَمِ فِي غَيْبَتِهِ يَطْلُبُونَ الْمَرْعَى فَلَا يَجِدُونَهُ أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَى دِينِهِ وَ لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ ثُمَّ قَالَ (علیه السلام) إِنَّ الْقَائِمَ مِنَّا إِذَا قَامَ لَمْ يَكُنْ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ فَلِذَلِكَ تَخْفَى وِلَادَتُهُ وَ يَغِيبُ شَخْصُهُ.

و در ادامه خواهیم دید که نه تنها تولد احمد اسماعیل بصری مخفی نبوده بلکه در اسناد رسمی عراق هم به اعتراف خودش به ثبت رسیده و از این گذشته، غیبت هم نداشته و انواع و اقسام پیمان‌ها و بیعت‌ها را به گردن گرفته و بر دوش می‌کشد.

وقتی امام رضا (علیه السلام) غیبت فرزند چهارم خود و احوال شیعیان در آن زمان را بیان می‌فرمایند، از حضرت سوال می‌شود که چرا امام آن‌ها غایب می‌شود؟ حضرت پاسخ می‌فرمایند: برای این که هنگام قیام مسلحانه‌اش، کسی بر عهده‌ی او بیعتی نداشته باشد: لِئَلَّا يَكُونَ لِأَحَدٍ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ إِذَا قَامَ بِالسَّيْفِ (كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 480).

یعنی آن امامی که قیام مسلحانه خواهد داشت، فرزند چهارم حضرت، یعنی امام دوازدهم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است نه وصی و جانشین او! و او باید کسی باشد که بیعت احدی بر گردن او نباشد!

اگر چه روایات مربوط به این موضوع یعنی نبودن ذمه و عهد و پیمان و بیعت احدی بر قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)، محدود به روایات بالا نمی‌شود اما گر در خانه کس است، این همه روایت بس است. لذا با بیانی از وجود نازنین خاتم الاوصیاء، امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، همان وجودی که احمد اسماعیل ادعا می‌کند از جانب ایشان آمده، روایات این بخش را به پایان می‌بریم.

اسحاق بن يعقوب می‌گوید از محمّد بن عثمان عمرى (نایب دوم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)) درخواست کردم نامه‏اى را كه مشتمل بر مسائل دشوار بود خدمت حضرت برساند. حضرت صاحب الزّمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در نامه‌ای به خط شریف خود به نامه‌ی اسحاق بن یعقوب پاسخ داده و همان توقیع معروف و مشهور را صادر می‌فرمایند که در بخش‌هایی از آن می‌فرمایند: وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ (مقامی بسیار بالاتر از یمانی برای روایان احادیث بیان فرموده و آنان را به عنوان حجت معرفی فرموده‌اند!!!) در همین توقیع شریف است که حضرت می‌فرمایند: وَ أَكْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِيلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِكَ فَرَجُكُمْ (کاری که پیروان احمد اسماعیل بصری انجام نمی‌دهند!) و در همین توقیع است که می‌فرمایند وجه بهره‏ورى از من در دوران غیبتم مانند بهره‏ورى از آفتاب است كه ابر آن را از ديده‏ها نهان كرده‏ أَمَّا وَجْهُ الِانْتِفَاعِ بِي فِي غَيْبَتِي فَكَالانْتِفَاعِ بِالشَّمْسِ إِذَا غَيَّبَتْهَا عَنِ الْأَبْصَارِ السَّحَابُ

در همین فرازهای پایانی است که حضرت می‌فرمایند: اما علت این غیبت که رخ داده است؛ بدان که خدای عزوجل می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از چیزهایی مپرسید که چون برایتان روشن شود، شما را ناخوش آید. به راستی هیچ یک از پدران من نبود مگر آن که بر گردنش بیعتی از جانب طغیانگر زمانش نهاده شده (و او را به سکوت متعهد ساخت) اما من در مقابل حکومت‌ها خواهم ایستاد در حالی که هیچ بیعتی از هیچ طاغوتی بر گردنم نخواهد بود وَ أَمَّا عِلَّةُ مَا وَقَعَ مِنَ الْغَيْبَةِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَسْئَلُوا عَنْ أَشْياءَ إِنْ تُبْدَ لَكُمْ تَسُؤْكُمْ (المائدة: 102) إِنَّهُ لَمْ يَكُنْ لِأَحَدٍ مِنْ آبَائِي (علیهم السلام) إِلَّا وَ قَدْ وَقَعَتْ فِي عُنُقِهِ بَيْعَةٌ لِطَاغِيَةِ زَمَانِهِ وَ إِنِّي أَخْرُجُ حِينَ أَخْرُجُ وَ لَا بَيْعَةَ لِأَحَدٍ مِنَ الطَّوَاغِيتِ فِي عُنُقِي (كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 485)

و این توقیعِ مبارکِ همان وجود نورانی است که احمد اسماعیل بصری ادعا می‌کند به نمایندگی و وصایت آن بزرگوار آمده که قیام کند! در حالی که حضرت می‌فرمایند خودشان خروج و قیام می‌فرمایند و این ماموریت تنها از ایشان برمی‌آید. زیرا بیعت هیچ طغیانگری را به گردن ندارند و تبعه‌ی هیچ حکومتی نیستند. احمد اسماعیل به دلیل بیعت و عهد و پیمان‌هایی که به گردن دارد، نمی‌تواند قیام شرعی و الهی و اخلاقی داشته باشد. زیرا اگر قیام کند، پیمان شکسته است و حجج الهی هیچ گاه پیمان نمی‌شکنند. در بخش بعدی توضیحات بیشتری در خصوص پایبندی حجج الهی به عهد و پیمان و بیعت ارائه خواهد شد.

معاهدات، پیمان‌ها، تعهدات و بیعت‌های احمد اسماعیل بصری

در بخش گذشته به چند ویژگی خاص قائم حقیقی اشاره شد؛ ولادت مخفیانه، غیبت طولانی، نبودن عهد و پیمان و قرارداد و ذمه و بیعت از احدی بر گردن ایشان.

با این مقدمه به سراغ جناب احمد اسماعیل بصری رفته و اعترافات خودش تقدیم حضور می‌گردد که نشان می‌دهد فاقد خصوصیات ذکر شده در روایات است.

در صفحه‌ی 70 جلد دوم کتاب مع العبد الصالح و هم چنین در صفحه‌ی 82 ترجمه‌ی آن یعنی در محضر عبد صالح اعتراف می‌کند:

نام من در اسناد رسمی در عراق احمد اسماعیل صالح حسین سلمان است و در آن هیچ نشانه‌ای از اسم کاطع یا قاطع وجود ندارد. پس کورانی اسم کاطع را از کجا آورده است!؟

مع أن اسمي في السجلات الرسمية في العراق هو أحمد اسماعيل صالح حسين سلمان، ولا يوجد اي اسم كاطع أو قاطع، فمن أين جاء الكوراني باسم كاطع ؟

به نظر شما، ولادتی که به اعتراف خود احمد اسماعیل بصری خبر آن حتی به اسناد رسمی عراق نیز رسیده را می‌توان ولادت مخفیانه نامید!؟ ولادتی که اسناد رسمی به وقوع آن شهادت می‌دهند، را چگونه می‌توان مخفیانه نامید!؟

البته مخفیانه بودن ولادت، یکی دیگر از ویژگی‌های اختصاصی مهدی موعود است که در این نوشتار تنها به صورت اختصار و اجمال بدان اشاره می‌گردد و به عنوان یک هدف اصلی مورد توجه قرار نگرفته است. یعنی روایات این خصوصیت به صورت مستقل تقدیم حضور نمی‌گردد و فقط از این باب که در روایات بالا به این خصوصیت اشاره شده، به صورت گذرا به آن اشاره می‌شود. در کتاب منتخب الاثر، 13 روایت در خصوص مخفیانه بودن ولادت مهدی موعود و قائم حقیقی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) جمع آورده و ارائه گردیده است. این حجم از روایات، تاکید دیگری بر مهم بودن این خصوصیت دارد. آن قائمی که زمین را از اهل کفر و خلاف پاک می‌سازد و سرشار از عدل و داد می‌فرماید، همان کسی است که تولدش از مردم مخفی و پوشیده است.

پر واضح است اصل زایمان و ولادت، عملی نیست که در ملاء عام صورت بپذیرد. بلکه ماهیتا به صورت مخفیانه انجام می‌شود. لذا بر اساس روایات وارده این همه تاکید از سوی معصومین (علیهم السلام) بر مخفیانه بودن ولادت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به این معناست که

  • پیش از تولد، بارداری مادر ایشان نه تنها از بیگانگان، بلکه از بسیاری از آشنایان و بستگان مخفی نگه‌داشته می‌شود و خبر آن بسیار خصوصی باقی می‌ماند.
  • آثار بارداری در مادر آشکار نمی‌باشد و نزدیکان و اطرافیان متوجه آن نمی‌شوند. به عنوان مثال حتی حضرت حکیمه خاتون نیز متوجه این موضوع نشده بودند.
  • پس از ولادت، خبر آن به صورتی که خبر ولادت دیگر نوزادان منتشر می‌گردد، علنی نمی‌شود و افراد مطلع آن را به عنوان یک راز تنها به افراد قابل اطمینان منتقل می‌کنند و از عموم مخفی می‌دارند؛ لذا عموم جامعه در این که آیا اساسا چنان فرزندی به دنیا آمده یا نه سر در گم می‌شوند.

تمامی این خصوصیات در روایات مربوط به مخفیانه بودن ولادت قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) مورد اشاره قرار گرفته که به همین مقدار در نوشتار حاضر اکتفا می‌گردد.

اما احمد اسماعیل نه تنها هیچ ادعایی مبنی بر مخفیانه بودن دوران جنینی خودش ندارد، بلکه اعتراف می‌کند آن قدر تولدش آشکار و علنی بوده که حتی اسناد رسمی عراق نیز بر وقوع آن شهادت می‌دهند. بنابراین نمی‌توان تولد احمد اسماعیل بصری را تولدی مخفیانه دانست. و لذا او نمی‌تواند قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد.

اما نکته‌ی مهم‌تری که نوشتار حاضر در پی آن است، تابعیت احمد اسماعیل بصری است. همان گونه که ملاحظه گردید، وی اعتراف می‌کند تبعه و در بیعت با حکومت عراق است. بلکه مطلب از این هم بالاتر است؛ او برای اثبات این که کاطع در نام اجدادش نیست، همگان را به اسناد رسمی در عراق ارجاع می‌دهد! یعنی اعتراف می‌کند من تبعه‌ی عراق هستم! و اسناد رسمی عراق را به رسمیت می‌شناسم! و شما می‌توانید برای پی بردن به ولادت و تابعیت من به اسناد رسمی عراق مراجعه نمایید.

جالب است که احمد اسماعیل بصری در پاسخ سوال 21 جلد اول کتاب پاسخ‌های روشنگر بر بستر امواج، صدام و حکومتش را از مصادیق طاغی و طغیان‌گر معرفی می‌کند! یعنی قطعا و یقینا بیعت طاغی و طاغوت زمان احمد اسماعیل بر گردن او بوده است! بگذریم که تمامی حکومت‌ها از دیدگاه احمد اسماعیل، طاغوت هستند و او برای از بین بردن تمامی حکومت‌ها آمده است.

اما جمع این دو مدرک یعنی تولد آشکار و ثبت رسمی در کنار طاغوت شمردن حکومت عراق، تناقض دیگری برای احمد اسماعیل به همراه دارد. او تصریح می‌کند برای این که حق برای شما روشن شود و ثابت شود نام کاطع در اجداد من نیست، به اسناد رسمی عراق مراجعه کنید و همگان را به حکومت و اسناد حکومتی عراقی ارجاع می‌دهد. اگر حکومت عراق از دیدگاه احمد اسماعیل، طاغوت است، چرا همگان را به طاغوت ارجاع می‌دهد و طاغوت را به رسمیت شناخته و آن را به عنوان مرجع تشخیص حق از باطل معرفی می‌کند!؟ اگر احمد اسماعیل، حکومت عراق را طاغوت می‌داند، طبق آیه‌ی صریح قرآن کریم، موظف به کفر ورزیدن به طاغوت است نه تایید و مراجعه به آن!!!

بر خلاف سیره و روش احمد اسماعیل بصری، خداوند متعال بارها و بارها بر ضرورت دوری و اجتناب از طاغوت تاکید فرموده است! اما احمد اسماعیل بصری، همگان را به طاغوت ارجاع می‌دهد! توجه و دقت در آیات زیر نشان می‌دهد که سیره و روش احمد اسماعیل که مردم را به طاغوت مراجعه می‌دهد، دقیقا شیوه‌ای بر خلاف دستور خداوند متعال است:

فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطّٰاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللّٰهِ فَقَدِ اِسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ اَلْوُثْقىٰ لاَ اِنْفِصٰامَ لَهٰا (البقرة، 256) پس هر که به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان بیاورد، بی‌تردید به محکم‌ترین دستگیره که آن را گسستن نیست، چنگ زده است.

أَ لَمْ تَرَ إِلَى اَلَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمٰا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ مٰا أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحٰاكَمُوا إِلَى اَلطّٰاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَ يُرِيدُ اَلشَّيْطٰانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلاٰلاً بَعِيداً (النساء، 60) آیا به کسانی که گمان می‌کنند به آنچه بر تو و پیش از تو نازل شده ایمان آورده‌اند، ننگریستی، که می‌خواهند داوری و محاکمه نزد طاغوت برند؟ در حالی که فرمان یافته‌اند به طاغوت کفر بورزند، و شیطان می‌خواهد آنان را به گمراهی دوری دچار کند.

وَ لَقَدْ بَعَثْنٰا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اُعْبُدُوا اَللّٰهَ وَ اِجْتَنِبُوا اَلطّٰاغُوتَ (النحل‏، 36) و همانا در هر امتی پیامبری فرستادیم که [اعلام کند که] خدا را بپرستید و از طاغوت بپرهیزید.

اما این هم هنوز پایان تناقضات احمد اسماعیل بصری نیست. در ابتدای پاسخ به همین سوال 21 در جلد اول کتاب پاسخ‌های روشنگر بر بستر امواج تصریح کرده که احمد اسماعیل در مدارس، دانشگاه و حتی حوزه مشغول به تدریس شده است! ثبت نام در مدارس و دانشگاه و حوزه، مستلزم سپردن تعهدات فراوانی است که تنها یک عهد و پیمان از میان آن همه تعهدات کافیست تا بطلان ادعای احمد اسماعیل بصری را روشن نماید. زیرا قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و آن قائمی که خروج می‌کند، کسی است که عهد و عقد و پیمان و ذمه‌ی احدی بر گردن او نیست! و احمد اسماعیل در پیمان با مدارس، دانشگاه و حتی حوزه‌ی علمیه‌ی نجف بوده است! لذا او نمی‌تواند قائم موعود باشد!

حجج الهی، پیمان شکن نیستند!

حال که سخن از بیعت و پیمان به میان آمد، اجازه دهید از این دریچه نیز مدعیان دروغین را محک بزنیم.

یکی از خصوصیات و ویژگی‌های حجت‌های الهی، پایبندی به بیعتی است که آن را پذیرفته‌اند حتی اگر با ظالم و یا مشرک و یا کافری این بیعت صورت پذیرفته باشد. حتی اگر این بیعت با قاتل صدیقه‌ی کبری حضرت زهرا (علیها السلام) صورت گرفته باشد. زیرا حجج الهی هیچ‌گاه بیعت خود را نمی‌شکنند.

به عنوان مثال پس از کشته شدن عثمان و به حکومت رسیدن امیرالمومنین (علیه السلام) فردی به نام اِبْنَ قَيْس‏، عملکرد حضرت را مورد نقد قرار می‌دهد و به حضرت اعتراض می‌کند که چرا قبل از این قیام نکردید؟ حضرت این گونه پاسخ آن ملعون را می‌دهند: وَ لَوْ كُنْتُ وَجَدْتُ يَوْمَ بُويِعَ أَخُو تَيْمٍ [تتمة] أَرْبَعِينَ رَجُلًا مُطِيعِينَ لِي لَجَاهَدْتُهُمْ وَ أَمَّا يَوْمَ [بُويِعَ‏] عُمَرُ وَ عُثْمَانُ فَلَا لِأَنِّي قَدْ كُنْتُ بَايَعْتُ وَ مِثْلِي لَا يَنْكُثُ بَيْعَتَهُ‏ (كتاب سليم بن قيس الهلالي ؛ ج‏2 ؛ ص667) من اگر در روزى كه با ابو بكر بيعت شد، چهل نفر كه مطيع من باشند مى‏يافتم با آنان به جهاد بر مى‏خاستم. ولى روزى كه با عمر و عثمان بيعت شد چنين نمى‏كردم، زيرا من بيعت كرده بودم و مثل من بيعتش را نمى‏شكند. (أسرار آل محمد عليهم السلام / ترجمه كتاب سليم ؛ ص321)

هر چند بیعت امیرالمومنین (علیه السلام) با ابوبکر از روی اجبار صورت پذیرفته، ولی بالاخره وقتی حجت‌های الهی بیعت بفرمایند، بر سر پیمان خود هستند و هیچ گاه بیعت و معاهده‌ای که بسته‌اند را نمی‌شکنند.

خداوند متعال نیز در ابتدای سوره‌ی مائده امر می‌فرماید: يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ (المائدة، 1) ای اهل ایمان! به همه قراردادها وفا کنید. و حجت‌های الهی همواره بر سر عهد و پیمان خود هستند.

بر همین اساس است یکی از ویژگی‌های اختصاصی مهدی موعود و قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به این صورت بیان شده که عهد و عقد و پیمان و ذمه و بیعت احدی بر گردن ایشان نیست تا بتوانند حکومت جهانی تشکیل دهند و جهان را پر از عدل و داد فرمایند. زیرا هر نوع معاهده و پیمان و بیعتی باعث می‌شود قائم حقیقی نتواند بر آن فرد یا آن قسمت از زمین تسلط پیدا کرده و حکومت جهانی تشکیل دهند.

تعهدات فیس‌بوکی و پیمان‌شکنی احمد اسماعیل بصری

همان گونه که در بخش پیشین دیدیم، آن قائم حقیقی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) که خروج و قیام می‌فرماید کسی است که عهد و پیمان و بیعت احدی در هیچ زمانی بر گردن او نیست، نهمین امام از فرزندان امام حسین (علیه السلام) است، ولادتش مخفی است، غیبت و عمری طولانی دارند، و با وجود عمر بسیار طولانی، به قدرت خداوند متعال دارای چهره‌ای جوان خواهند بود. زیرا خروج و قیام ممکن است در هر زمانی اتفاق بیافتد، لذا در هیچ زمانی نبایستی هیچ عهد و پیمان و بیعتی بر گردن قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد.

توجه به همین خصوصیات به روشنی حجت را بر ما تمام می‌کند که احمد اسماعیل بصری نمی‌تواند قائمی باشد که خروج می‌کند! پاره‌ای از این موارد در بخش‌های پیشین تقدیم حضور گردید. در ادامه نیز به لطف خداوند متعال یکی از بارزترین مصادیق عهد و عقد و ذمه‌ای که احمد اسماعیل آن را پذیرفته مورد اشاره قرار می‌گیرد.

احمد اسماعیل با ورود به فیس‌بوک، دو دسته چالش اصلی برای خود ایجاد کرده است؛

نخست این که معاهده و پیمان و قراردادی را با فیس‌بوک بسته و عهد و عقد و ذمه‌ی فیس‌بوک به گردن او آمده است. و همین موضوع ثابت می‌کند که او را بایستی در دسته‌ی مدعیان دروغین قائمیت و مهدویت جای داد. زیرا بر گردن او عهد و عقد و پیمانی ثابت شده است.

اما چالش‌های احمد اسماعیل بصری به دسته‌ی اول محدود نمی‌شود. همان گونه که می‌دانیم، پیروان احمد اسماعیل بصری به گروه‌ها و فرقه‌های متعددی منشعب شده‌اند که هر فرقه‌ای، فرقه‌ی دیگر را باطل می‌داند. یکی از این فرقه‌ها اعتقاد دارند احمد اسماعیل همان قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) است و از طریق صفحه‌ای در فیس‌بوک با مردم ارتباط دارد.

دومین دسته از چالش‌های فراروی او عبارتند از پیمان‌شکنی‌های متعددی که در قبال عهد و پیمان خود به یادگار گذاشته است. احمد اسماعیل برای ورود به فیس بوک، مجبور شده عهد و پیمان و شرایط ذکر شده در قوانین عضویت فیس‌بوک را بپذیرد. اما در عمل بسیاری از این موارد را نقض کرده و پیمان خود را شکسته است!

به لطف خداوند متعال، مستندات و مدارک مربوط به چالش‌های ذکر شده در بالا تقدیم حضور می‌گردد.

احمد اسماعیل در ذمه و عهد و عقد و پیمان فیس‌بوک

در اولین گام برای ساخت یک اکانت در فیس‌بوک، با پیغام زیر مواجه می‌شویم:

با کلیک کردن بر دکمه‌ی  شما قوانین ما را می‌پذیرید!!!

By clicking Sign Up, you agree to our Terms. Learn how we collect, use and share your data in our Data Policy and how we use cookies and similar technology in our Cookies Policy. You may receive SMS Notifications from us and can opt out any time.

احمد اسماعیل با عضویت و حضور در فیس‌بوک، در اولین گام مجبور است که مفاد قوانین و مقررات آن را بپذیرد. او در اولین گام پذیرفته است که به قوانین و مقررات فیس‌بوک پایبند باشد. در واقع برای ورود به فیس‌بوک، عهد بسته که به قوانین فیس‌بوک پایبند باشد.

همین عهد بستن با فیس‌بوک باعث می‌شود که رعایت قوانین و مقررات آن به عهده و ذمه‌ی احمد اسماعیل بیاید. و به یاد داریم که عهد و عقد و پیمان و بیعت احدی نبایستی بر گردن قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد. بنابراین احمد اسماعیل به دلیل پذیرش قوانین فیس‌بوک، نمی‌تواند مهدی موعود و قیام‌کننده‌ی الهی باشد.

خلاصه‌ای از برخی عهد‌شکنی‌های احمد اسماعیل بصری

دیدیم این که احمد اسماعیل با ورود به فیس‌بوک، رعایت قوانین آن را بر خود واجب کرده و تعهد داده که به این قوانین پایبند باشد، به خودی خود، نقض کننده و باطل‌کننده‌ی ادعای قائمیت اوست.

اما این همه‌ی داستان نیست.

آیا می‌دانید احمد اسماعیل چه عهدی با فیس‌بوک بسته و چه میزان به عهد خود وفا کرده است!؟

برای روشن شدن این موضوع، لازم است به قوانین و مقررات فیس‌بوک مراجعه شود تا با پیمان‌شکنی‌های او بیشتر آشنا شویم و جای شک و تردیدی در بطلان ادعای قائمیت و مهدویت او باقی نمایند.

1) آیا احمد اسماعیل می‌تواند مقررات فیس‌بوک را بخواند!؟

آیا احمد اسماعیل بصری، زبان لاتین می‌داند که در زمان ساخت اکانت فیس بوک، موافقت خود را شرایط فیس‌بوک اعلام کرده است!؟ آیا این مفاد را خوانده است یا نخوانده و نادید، پذیرفته است!؟

همان گونه که در بخش‌های آتی خواهیم دید، موارد بسیار زیادی در قوانین فیس‌بوک وجود دارد که احمد اسماعیل بصری از آن‌ها تخطی نموده و پیمان خود را شکسته است. آیا احمد اسماعیل توانسته این قوانین را بخواند یا این که بدون تحقیق و از روی جهل و جهالت اقدام به امضا و پذیرش مفاد تعهدنامه‌ی فیس‌بوک شده است؟

ممکن است یک مترجم، این قوانین را برای احمد اسماعیل ترجمه کرده ولی در ترجمه دچار خیانت شده و احمد اسماعیل را به چالش‌هایی به این بزرگی کشانیده است.

اما اگر پذیرش قوانین فیس‌بوک از روی جهل و بی‌اطلاعی بوده، این جهالت نه با عصمت سازگاری دارد و نه با امامت. امام پیشوای الهی که جاهل نمی‌شود! از سوی دیگر نیز اشتباه در قبول شرایط یک معاهده به معنای معصوم نبودن شخص مدعی است.

 

2) تعهد به شرکت تلفن همراه یا ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی

بر اساس دلایل قرآنی، روایی و عقلی که بخش کوچکی از آن در قسمت‌های پیشین تقدیم حضور گردید، دیدیم که حجت‌های اگر معاهده‌ای را بپذیرند، هیچ گاه پیمان نمی‌شکنند و همواره بر سر بیعت خود هستند؛ حتی اگر طرف مقابل این بزرگواران، شخصی مثل ابوبکر، عمر، عثمان، معاویه و یا حاکمان عباسی باشند!

همان گونه که در تصویر بالا ملاحظه می‌گردد، از جمله‌ی موارد لازم و ضروری برای عضویت در فیس‌بوک، ارائه‌ی یک شماره همراه یا یک ایمیل می‌باشد.

احمد اسماعیل بصری، آیا با موبایل وارد فیس‌بوک شده یا با ایمیل!؟ یعنی احمد اسماعیل علاوه بر بیعت با فیس‌بوک و پذیرفتن قوانین فیس‌بوک، در بیعت با شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات تلفن همراه و همچنین شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات ایمیل هم هست.

و یکی از خصوصیات قائم حقیقی همین نکته است؛ در غیبت زندگی می‌فرماید تا هنگام خروج، عهد و پیمان و ذمه و بیعت احدی بر گردن ایشان نباشد! احمد اسماعیل بصری به دلیل پذیرفتن قوانین فیس‌بوک، شرکت‌های ارائه‌ دهنده‌ی خدمات پست الکترونیک و شرکت‌های مخابراتی تلفن همراه و عقد پیمان با شرکت‌های مذکور، فریاد می‌زند که نمی‌تواند قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد.

علاوه بر این در ادامه خواهیم دید که در میان قوانین فیس‌بوک، مواردی وجود دارد که جناب احمد اسماعیل بصری قطعا این قوانین را نقض کرده و پیمان شکسته و به خاطر هم پیمان‌شکنی‌های متعدد است که نمی‌تواند حجت خدا باشد! به یاد داریم که بر اساس دستور خداوند متعال، حجج الهی همواره بر سر پیمان خود هستند! همین که جناب احمد اسماعیل بصری اقدام به شکستن تعهدات خود در قبال فیس‌بوک نموده، قطعا حجت خدا و قائم موعود نیست!

به عنوان مثال در ادامه خواهیم دید که فیس‌بوک تصریح می‌کند هر کسی حق دارد فقط یک اکانت به نام حقیقی خودش داشته باشد. و ما می‌دانیم که صفحه‌ی احمد اسماعیل بصری در فیس‌بوک توسط 9 اکانت مدیریت می‌شود!

بی‌شک اگر مفاد شرکت‌های تلفن همراه و همچنین شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات ایمیل را مورد بررسی قرار دهیم، موارد نقض بسیاری خواهیم یافت. ولی گر در خانه کس است، نقض پیمان با فیس‌بوک، بس است.

 

3) آیا فیس‌بوک معصوم است!؟

اگر شرایط استفاده و خدمات فیس‌بوک را بخوانیم، خواهیم دید که فیس‌بوک تصریح می‌کند یک سری مطالب را پاک می‌کند، بعضی‌ها را بلاک می‌کند، به صراحت اعلام می‌کند هیچ تضمینی نمی‌دهد که فیس‌بوک بدون وفقه و به درستی کار کند و …

بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که مطالب احمد اسماعیل بصری به سلامت به دست ما برسد!!!

4) محرومیت پنج ساله برای بانوان

از دیگر نکات تصریح شده در قوانین فیس‌بوک، ممنوعیت استفاده‌ی افراد کمتر از 13 سال است. دخترانی که از 9 سال قمری به تکلیف می‌رسند، حق مشاهده‌ی صفحه‌ی احمد اسماعیل بصری را ندارند!!! احمد اسماعیل با علم به این موضوع، چنین محدودیتی را برای بانوان پذیرفته است!

5) در بیعت دجال

همان گونه که می‌دانیم، پیروان احمد اسماعیل بصری ادعا می‌کنند آمریکا، همان دجال است. احمد اسماعیل با پذیرش قوانین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دجال، در واقع خود را در بیعت با دجال قرار داده است! آن هم نه دجال بزرگ، بلکه یکی از شرکت‌های کوچک دجال!

6) دجال و ارائه‌ی خدمات به احمد اسماعیل

در قوانین و خدمات فیس‌بوک می‌خوانیم که این شرکت، خدماتی را برای تبلیغ در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. احمد اسماعیل بصری هم دقیقا از همین قابلیت و سرویس فیس‌بوک استفاده کرده و اساسا با همین هدف وارد فیس‌بوک شده است. بنابراین دجال به تبلیغ احمد اسماعیل پرداخته است! این چگونه قائمی است تبلیغاتش را از طریق دشمنش انجام می‌دهد!؟

7) احمد اسماعیل در خدمت دجال

از دیگر مفاد قوانین و مقررات فیس‌بوک می‌توان به این نکته اشاره نمود که تصریح می‌کند داده‌های کاربران را مورد تحلیل قرار می‌دهد تا در جهت تحقیقات و توسعه‌ی شرکت استفاده نماید. در واقع جناب احمد اسماعیل بصری با پذیرش قوانین فیس‌بوک، اطلاعاتی در اختیار این شرکت قرار می‌دهد که اقدامات تحقیق و توسعه‌ی خودش را انجام دهد. او با این کار به تقویت یکی از زیرمجموعه‌های دجال کمک کرده است.

8) حاضر برای دجال، غایب برای پیروان

احمد اسماعیل به فیس‌بوک این اجازه را می‌دهد که از اطلاعات شخصی او استفاده نماید! این چه غیبتی است که دجال بزرگی مثل آمریکا (به ادعای پیروان احمد اسماعیل) اطلاعات شخصی او را دارد ولی برای پیروانش، غایب است!!!؟؟؟ در واقع احمد اسماعیل برای فیس‌بوک غایب نیست بلکه تنها برای پیروانش غایب است!

9) یک اکانت یا 9 اکانت

احمد اسماعیل پذیرفته است که اطلاعات شخصی دقیق خودش را در اختیار فیس‌بوک قرار دهد! و فقط یک اکانت بسازد و پسورد و دسترسی به اکانت خود را در اختیار دیگران قرار ندهد! اما وقتی به صفحه‌ی احمد اسماعیل در فیس‌بوک مراجعه می‌شود، ملاحظه می‌گردد که تعداد مدیران این صفحه در حال زیاد شدن هستند. در حال حاضر این صفحه توسط 9 نفر مدیریت می‌شود. اگر احمد اسماعیل و پیروان او بخواهند به قوانین فیس‌بوک پایبند باشند، بایستی هر نفر حداکثر یک اکانت بسازند. یعنی در حال حاضر احمد اسماعیل و هشت نفر دیگر، صفحه‌ی او را مدیریت می‌کنند.

یعنی هشت نفر دیگر که معصوم نیستند، می‌توانند در صفحه‌ی احمد اسماعیل مطلب بگذارند یا حتی مطالبی را حذف کنند!!! یعنی برای مخاطب هیچ اطمینانی نیست که این مطلب را چه کسی منتشر کرده!؟ احمد اسماعیل یا یکی از هشت کاربر دیگر!؟

یا این که احمد اسماعیل باز هم پیمان‌شکنی کرده و بر خلاف مقرراتی که پذیرفته، 9 اکانت ساخته است!؟

10) ممنوعیت تبلیغ برای قیام

بارها و بارها در مقررات فیس‌بوک تصریح شده که احمد اسماعیل نمی‌تواند مباحث قیام، ادبیات توهین‌آمیز، صدمه و آسیب رساندن به دیگران را از طریق فیس‌بوک ترویج دهد! یعنی دقیقا بر خلاف کاری که احمد اسماعیل انجام داده که اساسا خودش را قائم و رسالتش را قیام معرفی می‌کند!!! اگر احمد اسماعیل پایبند به عهدی که بسته باشد، حق تبلیغ برای قیام از طریق فیس‌بوک را به هیچ وجه ندارد!!!

این در حالی است که اساسا احمد اسماعیل خود را قیام‌کننده معرفی می‌کند و هدفی جز تشکیل حکومت جهانی و از بین بردن دگراندیشان را ندارد! بی‌شک رسالت احمد اسماعیل صد در صد در تعارض با قوانین و مقرراتی است که در هنگام ورود به آن‌ها تن داده است.

در جای جای قوانین فیس‌بوک بر این موضوع تاکید شده که بر اساس قوانین فیس‌بوک، احمد اسماعیل حق نشر احکام و دستوراتی که باعث تشویق و تحریک به آسیب رساندن به دیگران در دنیا واقعی می‌شود را ندارد! احمد اسماعیل حق تبلیغ برای قیام در فیس‌بوک را ندارد!!! ولی چقدر احمد اسماعیل راحت خلف وعده می‌کند و پیمان می‌شکند!!! بی‌شک چنین شخص پیمان‌شکنی نمی‌تواند حجت خدا باشد! پایبندی حجت‌های الهی به عهد و پیمان کجا و بی‌اعتنایی و بی‌اعتباری عهد و پیمان نزد احمد اسماعیل بصری کجا!؟ چقدر بیگانه‌اند مدعیان دروغین از شیوه و سیره‌ی حجج الهی!

احمد اسماعیل بر اساس قوانینی که اجرا و پایبندی به آن را تعهد داده، حق تبلیغ برای قیام که از مصادیق کشتار و قتل عام است را ندارد! ولی در کمال ناجوانمردانگی، پیمان خود را شکسته و دقیقاً در جهت قیام و برنامه‌ریزی جنگ اقدام می‌نماید!

احمد اسماعیل بر اساس مقررات فیس‌بوک، به طور کلی نمی‌تواند هیچ فعالیتی در این محیط داشته باشد! چرا که به دنبال اقدامات خشونت‌آمیز و قیام است و بر اساس بندهای متعددی از قوانین صریح فیس‌بوک، احمد اسماعیل قول داده که چنین اقداماتی انجام ندهد.

فیس بوک از احمد اسماعیل تعهد گرفته که حق هماهنگی برای فعالیت‌های آینده که منجر به آسیب به دیگران بشود را ندارد! دعوت به قیام برای آینده، قطعا بر خلاف قوانین فیس بوک است. اما در کمال تعجب، او به هیچ یک از این بندهایی که متعهد به انجام آن شده، پایبند نیست!

همین خلف وعده‌ها و پیمان‌شکنی‌های آشکار و روشن است که نشان می‌دهد قطعا احمد اسماعیل بصری نمی‌تواند حجت خدا یا قیام کننده‌ی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) باشد. هر چند که موعود الهی آن چنان صریح و روشن معرفی شده، که اندک آشنایی با این ویژگی‌های منحصر به فرد، راه را بر مدعیان دروغین می‌بندد.

 

11) مراجعه به طاغوت

احمد اسماعیل با قبول قوانین فیس‌بوک، پذیرفته که اگر اختلافی با فیس‌بوک پیدا کرد، باید مراجع قضایی موجود در جهان را به رسمیت بشناسد و برای رفع اختلاف، به همین مراجع قضایی که از نظر او طاغوت هستند مراجعه نماید!!! چگونه احمد اسماعیل می‌تواند به عنوان مثال دادگاه ایرلند به عنوان یکی از مراجع قضایی تصریح شده در قوانین فیس‌بوک مراجعه نماید!؟ مگر حکومت‌های جهان از نظر احمد اسماعیل، طاغوت نیستند!؟ مگر طبق آیات قرآن کریم، ما از مراجعه به طاغوت منع نشده‌ایم!؟ پس چرا احمد اسماعیل می‌پذیرد که به طاغوت مراجعه نماید!؟

12) تغییر نام کاربری

احمد اسماعیل با پذیرش قوانین فیس‌بوک، این اجازه را به فیس‌بوک می‌دهد که حتی نام کاربری او را نیز تغییر دهند!!! یعنی احمد اسماعیل علاوه بر پذیرفتن شرط حذف و پاک کردن مطالب، حذف اکانت و … توسط فیس‌بوک، این اختیار را به او می‌دهد که نام کاربری وی را نیز تغییر دهد!؟ اگر فیس بوک اقدام به تغییر نام کاربری احمد اسماعیل کرد، تکلیف چیست!؟ چه نامی بر روی او خواهد گذاشت!؟ آیا این نام در روایات آمده است!؟ آیا نام قائم آل محمد را یکی از اعوان و انصار و زیرمجموعه‌های دجال تعیین می‌کند!؟ در کجا چنین ویژگی برای قائم آمده است!؟

13) فیس‌بوک، به مراتب افضل از احمد اسماعیل

فیس‌بوک به صورت عملی در پی حذف محدودیت زبان است. این شرکت پروژه‌ای را شروع کرده که بتواند محدودیت موجود برای برقرار ارتباط بین 6000 هزار زبان را از بین ببرد. در حالی که احمد اسماعیل خود را عاجز از این توانایی می‌بیند! احمد اسماعیل ادعا می‌کند اعتقاد به این توانایی، اعتقادی مضحک و جاهلانه است! آیا احمد اسماعیل از یک مجرای جاهلانه و مضحکانه برای برقراری ارتباط با پیروانش استفاده می‌کند!؟ آیا این کار، به سخره گرفتن پیروان نیست!؟ چرا چنین مجرای جاهلانه‌ای را انتخاب کرده است!؟

اما از سوی دیگر به راستی که فیس‌بوک بسیار قدرتمندتر از احمد اسماعیل بصری است و بر او فضیلت دارد! فیس‌بوک قدرتی دارد که احمد اسماعیل بصری آن را مسخره می‌کند!

14) آدم‌فروشی

بر اساس قوانینی که احمد اسماعیل آن‌ها را پذیرفته، او اطلاعات ارتباطی خود با انصارش را در اختیار فیس‌بوک قرار می‌دهد! یعنی فیس‌بوک که از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دجال بزرگ است، به اطلاعات ارتباطی دقیق بین احمد اسماعیل و یارانش آگاهی دارد!!!

15) چک سفید امضاء

احمد اسماعیل با پذیرش قوانین فیس‌بوک، این حق را به آن شرکت داده که حتی بتواند فراتر از قوانین ذکر شده، با صفحه‌ی او برخورد کند. بر اساس معاهده‌ای که احمد اسماعیل آن را پذیرفته، فیس‌بوک می‌تواند محتواها و مطالب صفحه‌ی احمد اسماعیل را حذف نماید و احمد اسماعیل بصری نیز این موضوع را پذیرفته است!

صادقانه قضاوت کنیم؛ آیا ذره‌ای تردید در بی‌اعتباری و غیرقابل اعتماد بودن شیوه‌ی ارتباطی احمد اسماعیل بصری و پیروانش باقی مانده است!؟ بی‌شک به چنین راه ارتباطی نمی‌توان اعتماد نمود.

فیس‌بوک حق دارد صفحه‌ی احمد اسماعیل را ببندد! به راستی این چه پیمانی است که احمد اسماعیل آن را پذیرفته است!؟ اگر فیس‌بوک صفحه‌ی احمد اسماعیل را ببندد، پیروانش چه باید بکنند!؟

اما مستندات نکات ذکر شده در بالا، به شرح زیر تقدیم حضور می‌گردد:

 

 

 

Terms of Service

شرایط استفاده از خدمات فیس‌بوک

 

1. Our Services

Our mission is to give people the power to build community and bring the world closer together. To help advance this mission, we provide the Products and services described below to you:

 

Provide a personalized experience for you:

… We use the data we have – for example, about the connections you make, the choices and settings you select, and what you share and do on and off our Products – to personalize your experience.

معرفی پیروان احمد اسماعیل به دجال توسط خود او: ما از داده‌هایی که در اختیار داریم به منظور شخصی‌سازی تجربیات شما استفاده می‌کنیم. به عنون مثال اطلاعاتی مثل ارتباطات شما، گزینه‌ها و تنظیماتی که شما انتخاب می‌کنید و آن چه را که به اشتراک می‌گذارید یا آن محصولاتی از ما که استفاده کرده یا آن‌ها را غیرفعال می‌کنید.

 

Connect you with people and organizations you care about:

We use the data we have to make suggestions for you and others – for example, groups to join, events to attend, Pages to follow or send a message to, shows to watch, and people you may want to become friends with. Stronger ties make for better communities, and we believe our services are most useful when people are connected to people, groups, and organizations they care about.

دجال، مبلغ احمد اسماعیل: اطلاع‌رسانی شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دجال برای کسانی که تمایل به شناخت احمد اسماعیل دارند:

ارتباط و اتصال شما به افراد و سازمان‌هایی که برای شما با اهمیت هستند:

ما از اطلاعاتی که در اختیار داریم به منظور ارائه‌ی پیشنهادات برای شما و دیگر افراد استفاده می‌کنیم. … ما بر این باوریم که خدمات ما زمانی مفید هستند که بتوانند برای افرادی که بخواهند به افراد دیگر یا گروه‌ها و سازمان‌های که برای آن‌ها مهم هستند متصل شوند، بیشترین استفاده را داشته باشند.

Empower you to express yourself and communicate about what matters to you:

There are many ways to express yourself on Facebook and to communicate with friends, family, and others about what matters to you – for example, sharing status updates, photos, videos, and stories across the Facebook Products you use, sending messages to a friend or several people, creating events or groups, or adding content to your profile. We also have developed, and continue to explore, new ways for people to use technology, such as augmented reality and 360 video to create and share more expressive and engaging content on Facebook.

توانمندسازی شما برای ارائه خودتان و همچنین برقراری ارتباط با مطالب مرتبط با شما

 

Help you discover content, products, and services that may interest you:

we design our services so that the sponsored content you see is as relevant and useful to you as everything else you see on our Products.

دجال در خدمت و ارائه دهنده‌ی خدمات و یاری‌رسان احمد اسماعیل بصری:

یاری رساندن به شما برای یافتن محتوا، محصولات و خدماتی که ممکن است برای شما جالب توجه باشد:

ما خدمات‌مان را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که محتواهای مرتبط و مفید برای شما را تامین نماید.

Combat harmful conduct and protect and support our community:

People will only build community on Facebook if they feel safe. We employ dedicated teams around the world and develop advanced technical systems to detect misuse of our Products, harmful conduct towards others, and situations where we may be able to help support or protect our community. If we learn of content or conduct like this, we will take appropriate action – for example, offering help, removing content, blocking access to certain features, disabling an account, or contacting law enforcement. We share data with other Facebook Companies when we detect misuse or harmful conduct by someone using one of our Products.

احمد اسماعیل می‌پذیرد که اکانتش حذف شود، مطالبش پاک شود و …:

مبارزه با رفتارهای پرخطر و محافظت و حمایت جامعه‌ی فیس‌بوک:

ما تیم‌های تخصصی مختلفی در سراسر جهان به خدمت گرفته‌ایم و سیستم‌های تکنیکی پیشرفته‌ای توسعه می‌دهیم تا سوء استفاده‌هایی که از محصولات می‌شود یا آسیب‌هایی که به دیگران زده می‌شود یا شرایطی که ما ممکن است بتوانیم در جهت حمایت و حفاظت از جامعه‌ی فیس بوک را تعیین نماییم. اگر ما متوجه چنین محتوا یا رفتاری شبیه به این بشویم، اقدام مناسب مثل حذف محتوا، بلاک کردن دسترسی به یک سری گزینه‌های خاص، غیرفعال کردن اکانت یا اجرای قانون را صورت خواهیم داد.

با وجود این که ماهیت دعوت احمد اسماعیل بصری در مقابل بندهای این چنینی از قوانین فیس‌بوک قرار دارد، ولی صفحه‌ی احمد اسماعیل همچنان فعال است و به اقدامات غیرقانونی و خلاف عهد و پیمان خود ادامه می‌دهد. یا فیس‌بوک هیچ خطری از ناحیه‌ی احمد اسماعیل بصری احساس نکرده است. و این بدان معناست که این تبعه‌ی دجال یعنی فیس‌بوک، هیچ مشکلی با دشمن خود یعنی احمد اسماعیل ندارد! یا این که فیس‌بوک هنوز متوجه ماهیت تروریستی و خطرآفرین بودن محتواهای صفحه‌ی احمد اسماعیل بصری نشده است.

Use and develop advanced technologies to provide safe and functional services for everyone:

We use and develop advanced technologies – such as artificial intelligence, machine learning systems, and augmented reality – so that people can use our Products safely regardless of physical ability or geographic location. For example, technology like this helps people who have visual impairments understand what or who is in photos or videos shared on Facebook or Instagram. We also build sophisticated network and communication technology to help more people connect to the internet in areas with limited access. And we develop automated systems to improve our ability to detect and remove abusive and dangerous activity that may harm our community and the integrity of our Products.

ما سیستم‌های خودکاری توسعه می‌دهیم که توانایی ما در تشخیص و حذف تهمت و فعالیت پر خطر که ممکن است به جامعه‌ی فیس‌بوکی و یکپارچگی ما آسیب برساند را بهبود ببخشد.

فعالیت‌های احمد اسماعیل برای قیام و جنگ و نزاع، بی‌شک در جهتی است که قوانین فیس‌بوک ناسازگار است.

Research ways to make our services better:

We engage in research and collaborate with others to improve our Products. One way we do this is by analyzing the data we have and understanding how people use our Products. You can learn more about some of our research efforts.

احمد اسماعیل، در راه کمک به شرکت‌های وابسته به دجال: با ارائه‌ی اطلاعات در فیس بوک، به این شرکت کمک می‌کند که تحقیقاتش را انجام دهد!

Provide consistent and seamless experiences across the Facebook Company Products:

Our Products help you find and connect with people, groups, businesses, organizations, and others that are important to you. We design our systems so that your experience is consistent and seamless across the different Facebook Company Products that you use. For example, we use data about the people you engage with on Facebook to make it easier for you to connect with them on Instagram or Messenger, and we enable you to communicate with a business you follow on Facebook through Messenger.

کمک فیس بوک به احمد اسماعیل بصری: چرا یکی از شرکت‌های دجال که دشمن اصلی احمد اسماعیل بصری به حساب می‌آید، باید خدمات و محصولاتش را در اختیار او قرار دهد!؟

محصولات ما به شما (احمد اسماعیل بصری) کمک می‌کنند که افراد، گروه‌ها، فعالیت‌های تجاری، سازمان‌ها و دیگر چیزهایی که برای شما مهم هستند را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

 

 

Enable global access to our services:

To operate our global service, we need to store and distribute content and data in our data centers and systems around the world, including outside your country of residence. This infrastructure may be operated or controlled by Facebook, Inc., Facebook Ireland Limited, or its affiliates.

ذخیره، انتشار و کنترل مطالب تحت کنترل فیس‌بوک:

به منظور بهره‌برداری عمومی از خدمات ما، ما نیاز داریم که محتوای خود را در مراکز داده‌ای خود در سراسر جهان، جایی خارج از کشور محل اقامت شما ذخیره و منتشر کنیم. این مبنا ممکن است توسط شرکت فیس‌بوک ایرلند بهره‌برداری و کنترل شود.

 

2. Our Data Policy and Your Privacy Choices

We collect and use your personal data in order to provide the services described above to you. You can learn about how we collect and use your data in our Data Policy.

We also encourage you to review the privacy choices you have about the ways in which we use data in your settings.

اجازه دادن به فیس‌بوک برای جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات شخصی احمد اسماعیل!!!

ما داده‌های شخصی شما را جمع‌آوری و مورد استفاده قرار می‌دهیم.

 

3. Your Commitments to Facebook and Our Community

We provide these services to you and others to help advance our mission. In exchange, we need you to make the following commitments:

از جمله‌ی تعهداتی که احمد اسماعیل پذیرفته است:

ما نیاز داریم به این که شما تعهدات و الزمات زیر را بپذیرید

1) Who can use Facebook

When people stand behind their opinions and actions, our community is safer and more accountable. For that reason, you must:

  • Use the same name that you use in everyday life.
  • Provide accurate information about yourself.
  • Create only one account (your own) and use your timeline for personal purposes.
  • Not share your password, give access to your Facebook account to others, or transfer your account to anyone else (without our permission).

احمد اسماعیل باید اطلاعات دقیق خودش را ارائه نماید. فقط یک اکانت بسازد! پسورد خودش را نباید به اشتراک بگذارد و به دیگران نباید دسترسی به اکانت فیس‌بوک بدهد مگر با اجازه و مجوز فیس بوک!

شما باید:

  • از همان نامی که در زندگی روزمره استفاده می‌کنید در فیس‌بوک استفاده کنید.
  • اطلاعات دقیق در مورد خودتان ارائه نمایید
  • تنها یک اکانت بسازید
  • رمز عبور را را در اختیار دیگران قرار ندهید، به دیگران اجازه دسترسی به اکانت خودتان را ندهید، اکانت خود را به کس دیگری انتقال ندهید.

به راستی تکلیف 9 کاربری که صفحه‌ی احمد اسماعیل بصری را کنترل می‌کنند چه می‌شود!؟ آیا جناب احمد اسماعیل بر خلاف تعهدی که در بالا سپرده، 9 اکانت دیگر ساخته است!؟ یا این که اکانت خود را به صورت غیرقانونی در اختیار فرد دیگری قرار داده!؟ یا این که از اکانت فرد دیگری استفاده می‌کند!؟

We try to make Facebook broadly available to everyone, but you cannot use Facebook if:

  • You are under 13 years old.
  • You are a convicted sex offender.
  • We previously disabled your account for violations of our terms or policies.
  • You are prohibited from receiving our products, services, or software under applicable laws.

احمد اسماعیل با پذیرش این بند، دختران را تا پنج سال بعد از سن بلوغ، از حق مشاهده‌ی صفحه‌ی خودش محروم کرده است!!!!!! اگر احمد اسماعیل، قوانین و سیاست‌های فیس بوک را مراعات نکند و اکانت او غیرفعال شود، دیگر حق عضویت در فیس‌بوک را ندارد!!!

تنها کسانی می‌توانند صفحه‌ی احمد اسماعیل را مشاهده کنند، که از فیلتر فیس‌بوک عبور کرده باشند و قوانین فیس‌بوک را رعایت کرده باشند!!! اگر اکانت یک نفر توسط فیس‌بوک غیرفعال شود، او حق عضویت و مشاهده‌ی صفحه‌ی احمد اسماعیل را ندارد!!!

علاوه بر این، کسانی که از دریافت محصولات، خدمات و یا نرم‌افزار تحت قانون اجرایی محروم شده‌اند نیز حق ساختن اکانت فیس‌بوک و مشاهده‌ی صفحه‌ی احمد اسماعیل را ندارند!

شما نمی‌توانید از فیس‌بوک استفاده کنید اگر:

  • سن شما کمتر از 13 سال باشد
  • اگر یک متخلف بزه‌کاری جنسی باشید
  • ما قبلا اکانت شما را به دلیل تعدی از قوانین و سیاست‌ها بلاک کرده باشیم
  • شما از دریافت محصولات، خدمات و نرم‌افزار ما محروم شده باشید.

احمد اسماعیل با توجه به حکمی که بر مجاز بودن تجاوز به غیرپیروان خود می‌دهد، یک متخلف و بزه‌کار جنسی محسوب می‌شود و حق عضویت در فیس‌بوک را ندارد.

 

2) What you can share and do on Facebook

We can remove content you share in violation of these provisions and, if applicable, we may take action against your account, for the reasons described below. We may also disable your account if you repeatedly infringe other people’s intellectual property rights.

فیس‌بوک می‌تواند محتوای شما حذف کند یا اکانت احمد اسماعیل را غیرفعال کند. این نشان می‌دهد صفحه‌ی فیس‌بوک نه تنها معصوم نیست بلکه پایدار و قابل اعتماد هم نیست:

ما می‌توانیم محتوایی که شما به اشتراک گذاشته‌اید را حذف کنیم … ما ممکن است به دلایلی که در ادامه توضیح داده شده، اقدامی را بر علیه اکانت شما انجام دهیم. ما ممکن است اکانت شما را غیرفعال کنیم اگر شما به صورت مکرر حقوق مالکیت معنوی افراد دیگر را نقض کرده باشد.

نکته‌ی مهم این است که احمد اسماعیل این حق را یعنی حق حذف، یا غیرفعال کردن اکانت را به فیس‌بوک داده و اگر اشتباهی از سوی فیس‌بوک اتفاق بیافتد، بایستی به همین دادگاه‌ها و محاکم موجود در دنیا که از نظر او طاغوت هستند مراجعه نماید!

3) The permissions you give us

مجوزهایی که شما به ما می‌دهد:

We need certain permissions from you to provide our services:

احمد اسماعیل برای دریافت خدمات از فیس‌بوک، مجبور است تعهدات زیر را به فیس‌بوک داده و به او اجازه‌های زیر را بدهد!

ما به مجوزهای خاصی از سوی شما نیاز داریم تا بتوانیم خدمات را برای شما ارائه دهیم:

  • Permission to use content you create and share:
  • Permission to use your name, profile picture, and information about your actions with ads and sponsored content
  • Permission to update software you use or download:
  • اجازه‌ی استفاده از محتوای که شما ایجاد و منتشر کرده‌اید.

4. Additional provisions

1) Updating our Terms

We hope that you will continue using our Products, but if you do not agree to our updated Terms and no longer want to be a part of the Facebook community, you can delete your account at any time.

احمد اسماعیل نه تنها بایستی به قوانین و مقررات فعلی پایبند باشد، بلکه با حضور در فیس‌بوک پذیرفته است که به نسخه‌های بعد قوانین فیس‌بوک و قوانین ننوشته‌ی آن هم پایبند است و با آن‌ها موافقت نموده.

به خاطر داریم که اگر احمد اسماعیل قوانین فیس بوک را نپذیرد، نمی‌تواند در آن حضور داشته باشد و اکانت او اگر صداقت داشته باشد بایستی حذف شود. در این بند نیز تصریح شده که نه تنها با قوانین فعلی، بلکه اگر به قوانین ننوشته‌ی فیس‌بوک در آینده نیز موافق نباشید، باید این محیط را ترک کنید.

اما اگر شما با نسخه‌های بعدی قوانین ما موافق نباشید و دیگر حاضر نباشید که عضوی از جامعه‌ی فیس‌بوک باشید، شما می‌توانید اکانت خود را در هر زمانی حذف کنید.

 

2) Account suspension or termination

We want Facebook to be a place where people feel welcome and safe to express themselves and share their thoughts and ideas.

If we determine that you have clearly, seriously, or repeatedly violated our terms or policies, including in particular our Community Standards, we may suspend or permanently disable access to your account. We may also suspend or disable your account if we required to do so by law. Where appropriate, we will notify you about your account the next time you try to access it. You can learn more about what you can do if your account has been disabled and how to contact us if you think we have disabled your account by mistake.

If you delete or we disable your account, these Terms shall terminate as an agreement between you and us, but the following provisions will remain in place: 3, 4.2-4.5

فیس‌بوک اگر لازم بداند، اکانت احمد اسماعیل را حذف می‌کند! چگونه می‌توان به چنین راه غیرالهی و غیرمطمئنی، اطمینان نمود!؟

متن توافق با فیس بوک زمانی غیرقابل اجراست که یا احمد اسماعیل از فیس‌بوک خارج شود و یا این که خود فیس‌بوک اکانت او را غیرفعال کند.

ما ممکن است دسترسی شما به اکانت را به حالت تعلیق درآورده و یا به طور دائم غیرفعال کنیم. اگر لازم بدانیم، ما ممکن است اکانت شما را غیرفعال یا معلق کنیم. این قوانین زمانی بین ما و شما از بین می‌روند که یا شما اکانت خود را حذف نمایید و یا این که ما اکانت شما را غیرفعال کنیم.

 

3) Limits on liability

We will use reasonable skill and care in providing our Products to you and in keeping a safe, secure, and error-free environment, but we cannot guarantee that our Products will always function without disruptions, delays, or imperfections. Provided we have acted with reasonable skill and care, we do not accept responsibility for: losses not caused by our breach of these Terms or otherwise by our acts; losses which are not reasonably foreseeable by you and us at the time of entering into these Terms; any offensive, inappropriate, obscene, unlawful, or otherwise objectionable content posted by others that you may encounter on our Products; and events beyond our reasonable control.

The above does not exclude or limit our liability for death, personal injury, or fraudulent misrepresentation caused by our negligence. It also does not exclude or limit our liability for any other things where the law does not permit us to do so.

 

چگونه می‌توان به فیس بوک اطمینان کرد، در حالی که خودش تصریح می‌کند ما ضمانت نمی‌کنیم که محصولات ما همیشه به درستی و بدون خطا و بدون وقفه کار کنند!!! فیس‌بوک حتی حاضر نیست مسئولیت از بین رفتن خدمات و اطلاعات را بپذیرد!!! فیس‌بوک اعتراف می‌کند که احتمال غفلت و اهمال در ارائه‌ی خدمات وجود دارد. به راستی وقتی خود فیس‌بوک این چنین اعتراف می‌کند، چطور می‌توان به این طریق ارتباطی اعتماد نمود.

اما ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که محصولات ما همیشه به درستی و بدون وقفه و بدون خرابی و بدون اختلالات کار کنند.

4) Disputes

We try to provide clear rules so that we can limit or hopefully avoid disputes between you and us. If a dispute does arise, however, it’s useful to know up front where it can be resolved and what laws will apply.

If you are a consumer and habitually reside in a Member State of the European Union, the laws of that Member State will apply to any claim, cause of action, or dispute you have against us that arises out of or relates to these Terms or the Facebook Products (“claim”), and you may resolve your claim in any competent court in that Member State that has jurisdiction over the claim. In all other cases, you agree that the claim must be resolved in a competent court in the Republic of Ireland and that Irish law will govern these Terms and any claim, without regard to conflict of law provisions.

احمد اسماعیل با مراجعه به فیس‌بوک، پذیرفته که اگر اختلافی با فیس‌بوک داشته باشد، چون تابعیت اروپایی ندارد، دادگاه ایرلند را به عنوان مرجع رسیدگی به اختلافات به رسمیت می‌شناسد!!!

این بند با ادعای عدم تبعیت از طاغوت که مبلغین آن‌ها ادعا می‌کنند، ناسازگار بوده و در تناقض است! احمد اسماعیل با حضور در فیس‌بوک و پذیرش بند بالا، در حقیقت خود را به دادگاه ایرلند سپرده است!!! بلکه دادگاه جمهوری ایرلند را صالحه می‌داند! بلکه جمهوریت را که در تعارض با ادعای قائمیت خودش است را به رسمیت شناخته و به آن مراجعه می‌کند.

در مورد سایر تمامی موارد، شما موافقت خود را اعلام می‌کنید که هر گونه ادعایی باید در دادگاه صالحه در جمهوری ایرلند که تحت قوانین این کشور است حل شود.

5) Other

These Terms (formerly known as the Statement of Rights and Responsibilities) make up the entire agreement between you and Facebook Ireland Limited regarding your use of our Products. They supersede any prior agreements.

در این بند احمد اسماعیل می‌پذیرد که این مقررات، مجموعه‌ی همه‌ی توافقات بین او و شرکت فیس‌بوک ایرلند را تشکیل می‌دهد. یعنی باز هم مراجعه به طاغوت!!!

این مجموعه قوانین (که به صورت رسمی به عنوان قطعنامه حقوق و مسئولیت‌ها شناخته می‌شود) تمامی توافقات بین شما و شرکت فیس‌بوک ایرلند در رابطه با محصولات ماست را تشکیل می‌دهد.

 

You should know that we may need to change the username for your account in certain circumstances (for example, if someone else claims the username and it appears unrelated to the name you use in everyday life).

احمد اسماعیل این اجازه را به فیس بوک می‌دهد که نام کاربری او را بتواند تغییر دهد!!! هیچ اعتباری به نام کاربری احمد اسماعیل در فیس بوک وجود ندارد. ممکن است فردا نام حساب کاربری او به دجال یا خراسانی یا سفیانی تغییر کند! در این صورت تکلیف چیست!؟ تکلیف نام‌های سه‌گانه‌ای که ادعا کرده چه می‌شود؟ در هیچ جایی در روایات نیامده که فیس‌بوک برای یمانی اقدام به تعیین نام می‌کند.

شما باید بدانید که ممکن است ما نیاز داشته باشیم نام کاربری اکانت شما را تحت شرایط خاصی تغییر دهیم.

 

Impersonation

Policy

Pages, Groups, and Events must not impersonate or falsely represent a brand, entity, or public figure. Where a Page, Group, or Event is being used to express support for or interest in a brand, entity, or public figure, it must make clear in the name or description that it is not an official representation.

صفحات و گروه‌ها نباید به صورت جعلی و غیرواقعی خود را نماینده یک برند، وجود یا شخصیت‌های عمومی معرفی نماید.

احمد اسماعیل چگونه می‌تواند نمایندگی خود از امام زمان علیه السلام را برای فیس‌بوک ثابت نماید!؟ چون امکان اثبات این موضوع برای احمد اسماعیل وجود ندارد، لذا اساسا حق چنین کاری ندارد.

 

Breaking down language barriers

فیس‌بوک، توانمندتر از احمد اسماعیل بصری: فیس‌بوک ادعا می‌کند به دنبال از بین بردن مانع زبان بین 6000 هزار زبان در دنیاست! در واقع پروژه‌ای را آغاز کرده که هر یک از این زبان‌ها را به دیگری ترجمه کند!

Natural Language Processing & Speech

We want to break down language barriers across the world for everyone to understand and communicate with anyone—no matter what language you speak.

ما در پی آن هستیم که مانعی که در سراسر جهان برای هر کسی برای فهمیدن و ارتباط با هر فرد دیگری هست را برداریم و دیگر نگرانی به نام زبان برای برقراری ارتباط وجود نداشته باشد.

فیس‌بوک فهمیده که توانایی سخن گفتن و شنیدن به همه‌ی زبان‌ها، آن هم به صورت محاوره‌ای، یعنی با زبان و لهجه‌ی خاص هر فرد، یک کمال و ارزش فوق‌العاده مهم است ولی احمد اسماعیل بصری، چنین توانایی را مضحکانه معرفی می‌کند در حالی که خداوند متعال در قرآن بر این موضوع تصریح فرموده و روایات پر شماری در این خصوص از ائمه (علیهم السلام) صادر گردیده است.

Our natural language processing and speech researchers focus on the interaction between people and computers using human languages, both in diverse written and spoken forms, to remove the barrier of language from the ability to communicate. The challenges are immense, from the billions of users on Facebook across the 6,000 languages in the world—some even without a writing system, to the informal tone, slang and typos people use on Facebook. Our researchers work on the complex problems that span deep learning/neural networks, natural language processing, language identification, text normalization, word sense disambiguation, and machine learning, to break down the problems, and build and deploy robust language translation solutions

 

 

Data Policy

https://www.facebook.com/about/privacy/update

Things you and others do and provide.

Information and content you provide. We collect the content, communications and other information you provide when you use our Products, including when you sign up for an account, create or share content, and message or communicate with others.

احمد اسماعیل تمام ارتباطات خودش را برای فیس‌بوک برملا می‌کند و جان دشمنان دجال را به خطر انداخته است!!!

ما محتوا و ارتباطات و دیگر اطلاعات شما را هنگامی که از محصولات ما استفاده می‌کنید جمع آوری می‌کنیم.

 

Community Standards

https://www.facebook.com/communitystandards/

We recognize how important it is for Facebook to be a place where people feel empowered to communicate, and we take our role in keeping abuse off our service seriously. That’s why we have developed a set of Community Standards that outline what is and is not allowed on Facebook. Our Standards apply around the world to all types of content. They’re designed to be comprehensive – for example, content that might not be considered hate speech may still be removed for violating our bullying policies.

 

بایدها و نبایدهایی که فیس بوک در محیط خود قرار داده است! این استانداردها، شامل همه‌ی انواع محتواها در تمام جهان است! به عنوان مثال، حتی محتوایی که شامل سخنان تنفرآمیز نباشد، ممکن است به خاطر سیاست‌های فیس‌بوک حذف شود!!!

چه تضمینی وجود دارد که بخشی از مطالب صفحه‌ی احمد اسماعیل حذف نشده باشد!؟

استانداردهای به همه‌ی انواع محتواها در سراسر دنیا اعمال می‌شود.

Safety: People need to feel safe in order to build community. We are committed to removing content that encourages real-world harm, including (but not limited to) physical, financial, and emotional injury.

احمد اسماعیل حق انتشار پیام‌هایی برای قیام در فیس‌بوک را ندارد! احمد اسماعیل حق نشر احکامی که باعث تشویق و تحریک به آسیب رساندن به دیگران در دنیای واقعی می‌شود را ندارد. این آسیب‌ها اعم از آسیب‌های فیزیکی، مالی، و حتی عاطفی می‌شود!!! فیس‌بوک تصریح می‌کند این موارد، تنها موارد ممنوعه در فیس‌بوک نیست و هر نوع محتوایی که منجر به آسیبی در کل جهان شود را حذف می‌نماید و نشر این پیام‌ها در فیس‌بوک ممنوع است!!!

حال جای این سوال است که ادعای احمد اسماعیل بصری چیست!؟ آیا غیر از این است که خود را مهدی موعود و قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی می‌کند!؟ آیا غیر از این است که ادعا می‌کند آمده تا حکومت جهانی تشکیل دهد!؟ بی‌شک احمد اسماعیل بصری با چنین ادعاهایی، حق ورود به فیس‌بوک را ندارد!

ما متعهد می‌شویم هر گونه محتوایی که منجر به آسیب‌رساندن در دنیای واقعی می‌شود را حذف نماییم. این آسیب‌ها الزاما محدود به آسیب‌های فیزیکی، مالی و روانی نمی‌شود.

 

Everyone on Facebook plays a part in keeping the platform safe and respectful.

هر کسی در فیس‌بوک نقشی را در حفظ احترام و امنیت بازی می‌کند.

احمد اسماعیل هم باید احترام و امنیتی که مد نظر فیس‌بوک است را رعایت کند! اما آیا احمد اسماعیل اساسا می‌تواند چنین نقشی را بازی کند!؟ بی‌شک او قادر به بازی کردن چنین نقشی نیست؛ زیرا همه‌ی حکومت‌ها را طاغوت می‌داند و وظیفه‌ی خود را حذف و از بین بردن تمامی حکومت‌ها مطرح می‌سازد.

 

The consequences for violating our Community Standards vary depending on the severity of the violation and a person’s history on the platform. For instance, we may warn someone for a first violation, but if they continue to violate our policies, we may restrict their ability to post on Facebook or disable their profile. We also may notify law enforcement when we believe there is a genuine risk of physical harm or a direct threat to public safety.

فیس‌بوک حق دارد هر بلایی بر سر صفحه‌ی احمد اسماعیل بیاورد!!! هیچ تضمینی نیست که صفحه‌ی احمد اسماعیل غیرفعال نشود! احمد اسماعیل بایستی تابع قوانین فیس‌بوک باشند تا این محیط را از دست ندهند! احمد اسماعیل باید در بیعت با فیس‌بوک باشد!!!

به عنوان مثال، ما ممکن است به برخی برای اولین تخطی کردن از قوانین، اخطار بدهیم. اما اگر آن افراد به تخلفات خود ادامه دادند و خطوط قرمز ما را نقض کردند، ما ممکن است توانایی آن‌ها برای پست گذاشتن در فیس‌بوک را محدود کنیم یا این که پروفایل آن‌ها را غیرفعال نماییم.

Violence and Criminal Behavior

1. Violence and Incitement

We aim to prevent potential offline harm that may be related to content on Facebook. While we understand that people commonly express disdain or disagreement by threatening or calling for violence in non-serious ways, we remove language that incites or facilitates serious violence. We remove content, disable accounts, and work with law enforcement when we believe there is a genuine risk of physical harm or direct threats to public safety. We also try to consider the language and context in order to distinguish casual statements from content that constitutes a credible threat to public or personal safety. In determining whether a threat is credible, we may also consider additional information like a person’s public visibility and vulnerability.

فیس بوک، ادبیات تحریک کننده یا تسهیل کننده‌ی خشونت‌های شدید را حذف می‌کند! فیس‌بوک، متحوا را حذف می‌کند، اکانت‌ها را غیرفعال می‌کند … وقتی احساس کند که خطر آسیب فیزیکی وجود داشته باشد!

با وجود چنین قوانین صریحی که امکان حذف محتواهایی با مبانی فکری احمد اسماعیل بصری را بیان نموده، هیچ ضمانتی به عدم حذف مطالب ارائه شده از سوی احمد اسماعیل بصری وجود ندارد.

2. Dangerous Individuals and Organizations

افراد و سازمان‌های خطرناک

In an effort to prevent and disrupt real-world harm, we do not allow any organizations or individuals that proclaim a violent mission or are engaged in violence, from having a presence on Facebook. This includes organizations or individuals involved in the following:

در تلاش در جهت محافظت و جلوگیری از آسیب‌های دنیای واقعی، ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که هیچ فرد یا سازمانی که ماموریت خشونت‌آمیز دارد یا در فعالیت‌های خشونت‌آمیز مشارکت می‌کند در فیس‌بوک حضور داشته باشد.

بی‌شک احمد اسماعیل بصری با ادعای قائمیت و خروج و جنگ و قتل، حق عضویت و باقی‌ماندن در فیس بوک را ندارد.

  • Terrorist activity
  • Organized hate
  • Mass or serial murder
  • Human trafficking
  • Organized violence or criminal activity

We also remove content that expresses support or praise for groups, leaders, or individuals involved in these activities.

صفحه‌ی احمد اسماعیل به دلیل تنفر سازمان‌دهی شده، قتل عام و کشتن دسته‌جمعی (که همان تشویق به قیام است) و خشونت‌های سازمان‌یافته، بایستی بسته شود و خلاف مقررات فیس‌بوک عمل کرده است! صفحه‌ی احمد اسماعیل به دلیل پشتیبانی برای رهبری حرکت‌های این جریان، مرتکب تخلف شده است.احمد اسماعیل نمی‌تواند در فیس بوک عقاید خود را نشر دهد! چرا که در تناقض با اصول، قوانین و استانداردهای فیس‌بوک است.

افراد و یا سازمان‌هایی که حق عضویت و حضور در فیس‌بوک را ندارند به شرح زیر اعلام می‌گردد:

  • فعالیت تروریستی
  • تنفر سازماندهی شده
  • قتل عالم و کشتار عمومی و دسته جمعی
  • فعالیت خشونت‌ها و اقدامات مجرمانه

احمد اسماعیل به دلیل دارا بودن تمامی شرایط ذکر در بالا، حق حضور در فیس‌بوک را ندارد. اما در عمل مشاهده می‌کنیم که او هیچ تعهدی به آن چه پذیرفته نداشته و رفتاری سراسر پیمان‌شکنانه از خود به یادگار گذاشته است.

3. Promoting or Publicizing Crime

We prohibit people from promoting or publicizing violent crime, theft, and/or fraud because we do not want to condone this activity and because there is a risk of copycat behavior. We also do not allow people to depict criminal activity or admit to crimes they or their associates have committed. We do, however, allow people to debate or advocate for the legality of criminal activities, as well as address them in a rhetorical or satirical way.

احمد اسماعیل نمی‌تواند در فیس بوک فعالیت داشته باشد. چرا که به دنبال جرائم خشونت‌آمیز و قیام است و فیس‌بوک، قیام احمد اسماعیل را قبول ندارد! احمد اسماعیل حق تبلیغ برای قیام در فیس بوک را ندارد.

ما مانع فعالیت افرادی می‌شویم که قصد ترویج یا تبلیغ جنایات خشونت‌آمیز، سرقت یا تقلب دارند. ما هم چنین به افراد اجازه نمی‌دهیم فعالیت‌های جنایی را به تصویر بکشند یا مرتکب جرایمی بشوند.

4. Coordinating Harm

In an effort to prevent and disrupt real-world harm, we prohibit people from facilitating or coordinating future activity, criminal or otherwise, that is intended or likely to cause harm to people, businesses, or animals. People can draw attention to harmful activity that they may witness or experience as long as they do not advocate for or coordinate harm.

فیس بوک تصریح می‌کند که احمد اسماعیل حق هماهنگی برای فعالیت‌های آینده که منجر به آسیب به دیگران بشود را ندارد! دعوت به قیام برای آینده که اصل رسالت و ادعای احمد اسماعیل بصری است، قطعا بر خلاف قوانین فیس بوک می‌باشد و احمد اسماعیل باز هم بدون توجه به تعهداتی که سپرده، راه پیمان‌شکنی را در پیش گرفته است.

ما منع می‌کنیم افراد را از این که تسهیل کنند یا هماهنگی فعالیت‌های آینده در خصوص جرایم را انجام بدهند.

 

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *